Na de faillissementsaanvraag van GroeNoord Ag & Turf B.V. bij de rechtbank in Groningen is er veel onzekerheid rondom het bedrijf. Zoals het nu lijkt is de verwachting dat er een doorstart van het bedrijf gemaakt gaat worden.
Op de website van GroeNoord zijn de meest gestelde vragen met daarop een antwoord gepubliceerd. Hieronder hebben we de belangrijkste voor u op een rijtje gezet.
Curatoren
Wie zijn de curatoren en hoe neem ik contact op?
In het faillissement van GroeNoord zijn mr. F.R. Omta en mr. S. Vos aangesteld als curatoren.
Vestigingen
Zijn de GroeNoord-vestigingen open?
Ja, de GroeNoord-vestigingen blijven tot nader order open, omdat de curatoren de werkplaatsactiviteiten tijdelijk voortzetten. Tijdens deze periode onderzoeken zij de mogelijkheden voor een doorstart. Op dit moment is de verwachting dat een doorstart wordt gerealiseerd en GroeNoord ook in de toekomst open blijft. Binnen enkele weken hopen ze hier meer duidelijkheid over te geven. Voor de actuele openingstijden kunt u terecht op https://www.groenoordbv.nl/.
Machines
Ik heb vóór het faillissement een machine besteld. Krijg ik deze nog geleverd?
De verkochte machines kunnen op dit moment (nog) niet afgeleverd worden. De curatoren onderzoeken of er mogelijkheden zijn voor een doorstart van de activiteiten van GroeNoord. Hiervoor hebben zij een verkoopproces opgezet, waarvoor zich al diverse gegadigden hebben gemeld. Afhankelijk van de uitkomst van dit proces wordt besloten of de openstaande bestellingen nog kunnen zijn uitgeleverd. Zodra hierover meer bekend is, wordt u geïnformeerd. Het heeft geen zin om de curatoren hierover te bellen of te mailen, meldt GroeNoord.
Mijn machine staat nog bij GroeNoord voor onderhoud of reparatie, kan ik deze ophalen?
Voor machines die eigendom zijn van klanten is een ophaalplan opgesteld. Indien u hierover nog niet bent gebeld door de vestigingsmanager van de betreffende GroeNoord-vestiging, kunt u zelf contact opnemen met de vestiging waar uw machine voor onderhoud of reparatie staat. De verdere coördinatie, inclusief het maken van een afhaalafspraak en de (financiële) afhandeling, verloopt via GroeNoord en vindt plaats in overleg met de curatoren.
Kan ik bij GroeNoord nog onderdelen bestellen?
Ja, het is mogelijk onderdelen te bestellen en af te halen bij één van de GroeNoord -vestigingen. De onderdelen dienen direct per PIN te worden voldaan op de vestiging. Bij (zeer) grote bedragen is het mogelijk de factuur vooraf via internetbankieren te betalen. Houd er rekening mee dat GroeNoord op dit moment slechts beperkt onderdelen kan bestellen. Voorraadonderdelen zijn echter snel leverbaar.
Mijn machine moet gerepareerd worden, wat nu?
De werkplaatsen van GroeNoord zijn tot nader order open. Indien u een reparatie wilt inplannen, kunt u contact opnemen met de betreffende vestiging. De storingsdienst van GroeNoord blijft bereikbaar voor spoedgevallen.
Vorderingen
Ik heb een aanbetaling/vooruitbetaling gedaan. Kan ik deze terugkrijgen?
De curatoren laten momenteel alle gedane vooruitbetalingen in kaart brengen. U kunt zelf bij de curatoren aangeven dat u een vooruitbetaling heeft gedaan. Dit kan via het indieningsformulier op de website van GroeNoord of per e-mail naar groenoord@yspeert.nl.
Uw vordering op GroeNoord kunt u via https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/groenoord-agturf-b.v./ indienen door op de blauwe knop ‘Dien vordering in’ te klikken. Vervolgens kunt u het formulier invullen en verzenden.
Ga voor alle vragen en antwoorden naar de website van GroeNoord.
Bron: GroeNoord